Z roku na rok wzrasta liczba osób, które są zmuszone do stosowania diety bezglutenowej. Oznacza to konieczność całkowitego wyeliminowania z codziennego jadłospisu wszelkich produktów zawierających zboża – np. pszenicę, żyto albo jęczmień. Może to niestety skutkować różnymi zaburzeniami w obrębie funkcjonowania układu trawiennego i znacznym zmniejszeniem gęstości tkanki kostnej. Na szczęście z pomocą przychodzi zdrowa żywność, która idealnie nadaje się do uzupełnienia ewentualnych niedoborów witamin, minerałów i składników odżywczych.m.in

Głodowanie to tylko mit

Podstawowym obowiązkiem każdej osoby nietolerującej glutenu jest duża ostrożność w doborze produktów spożywczych. Kategorycznie zabronione jest jedzenie zwykłego białego pieczywa, wyrobów mącznych (ciast, pizz itp.), makaronów, kaszy manny, kaszy jęczmiennej, ciastek ze sklepu, herbatników, kaszanki, salcesonu, lodów, musztardy, majonezu, jogurtów na bazie owoców, wypieków z proszku do pieczenia, płatków zbożowych, wszelkich chipsów, a nawet sosu sojowego. Co prawda część z wymienionych produktów zawiera jedynie domieszkę niekorzystnego składnika, ale to w zupełności wystarczy, aby negatywnie wpłynąć na samopoczucie czy zdrowie. 

Z kolei bez absolutnie żadnego problemu można spożywać:

– kukurydzę

– ryż, ziemniaki, grykę, maniok, soczewicę, soję, fasolę

– mięso drobiowe, wieprzowe i wołowe

– wszystkie warzywa i owoce

–  kawę oraz herbatę

– ryby morskie i słodkowodne 

– jaja kurze i przetwory mleczne

–  superfood (superżywność) – mowa tutaj np. o jagodach Acai, nasionach kakao, spirulinie czy zielonym jęczmieniu; mnóstwo tego rodzaju wartościowych produktów znajdziemy m.in. w tym sklepie online: https://marketbio.pl/category/zdrowa-zywnosc-superfood