Zawieszenie pneumatyczne początkowo montowane było jedynie w maszynach budowlanych i samochodach ciężarowych. Szybko jednak jego zalety dostrzegli konstruktorzy aut osobowych i zaczęli je w nich stosować. Podstawową zaletą układu pneumatycznego jest znakomite tłumienie wszelkich nierówności i wibracji. Miechy wypełnione powietrzem oraz sterowane elektronicznie zapewniają doskonały komfort, nawet podczas jazdy po bardzo nierównej nawierzchni. Jest on nieporównywalnie większy niż ten oferowany przez tradycyjne zawieszenie mechaniczne. Inną ważną cechą nowoczesnych układów pneumatycznym jest możliwość regulowania prześwitu, czyli odległości pomiędzy podwoziem auta, a drogą. Przykładowo zawieszenia pneumatyczne BMW pozwalają na dostosowywanie prześwitu do warunków na drodze. Podczas szybkiej jazdy na autostradzie auto automatycznie się obniża, zmniejszając opory powietrza, a po wjechaniu w teren zawieszenie się podnosi, umożliwiając pokonywanie stromych wzniesień.
Pomimo wielu zalet, zawieszenie pneumatyczne ma również pewne wady. Podstawową są wysokie koszty jego wytworzenia. W związku z tym, że stworzenie układu pneumatycznego jest kosztowne, montuje się go zwykle w drogich i luksusowych samochodach. Z dużymi wydatkami należy również liczyć się w sytuacji, gdy dojdzie do awarii zawieszenia. Kompletna wymiana wszystkich elementów wraz z robocizną może kosztować nawet dziesięć tysięcy złotych. Aby uniknąć tak drogich napraw, należy pamiętać by regularnie serwisować układ i niezwłocznie naprawiać nawet najmniejsze uszkodzenia. W związku z tym, że zawieszenie pneumatyczne jest dosyć skomplikowane w budowie, jego naprawy podejmują się zwykle specjalistyczne warsztaty. Oddanie samochodu wyposażonego w taki układ do pierwszego lepszego mechanika nie jest zalecane i może spowodować więcej szkód niż korzyści. Części te są dostępne np. na https://thomasmarkt.com.