Gdy prowadzimy działalność gospodarczą i wykonujemy jakieś usługi dla naszych klientów, to czasami możemy trafić na taką sytuację, że ktoś nie będzie chciał nam w porę zapłacić pieniędzy. W takiej sytuacji mamy kilka możliwości do wyboru. Na początku zawsze powinno się próbować załatwić sprawę polubownie, między innymi poprzez skontaktowanie się z klientem, skierowanie oficjalnego pisma będącego wezwaniem do uregulowania należności, ewentualnie poinformować również pisemnie osobę, że w przypadku braku zapłaty sprawa będzie skierowana na drogą prawną. Warto nie podejmować pochopnych kroków, ponieważ ludzie są w różnych sytuacjach życiowych, które mogą im uniemożliwić natychmiastowa zapłatę. Natomiast zbyt szybkie sięganie po prawne środki może zepsuć nam opinię na rynku i straty będą większe, niż gdybyśmy nieco poczekali.

W przypadku gdy klient idzie jednak w zaparte, nie odbiera telefonów, nie odpowiada na pisma, to musimy działać. W takiej sytuacji musimy uruchomić windykację należności, która doprowadzić ma do ściągnięcia pieniędzy od nieuczciwego klienta w drodze egzekucji komorniczej. Jeżeli jest to pierwsza taka sytuacja w naszej działalności i nie mamy doświadczenia, to dobrze skorzystać z usług biura rachunkowego, jeśli z takim współpracujemy. Jeśli nie, to być może jest to najlepszy moment by taką współpracę rozpocząć. Dzięki temu nie będziemy musieli zajmować się oddawaniem sprawy do sądu, wynajmowaniem prawników, a po uzyskaniu tytułu egzekucyjnego szukaniem komornika, który ostatecznie ściągnie dla nas należność.

Artykuł dla Portalu przygotowany przez Biuro 24h, które oferuje usługi księgowe online.

Sprawdź także: darmowy program do fakturowania online, który oferuje Biuro 24h.