Polecamy

Jak stworzyć dział obsługi klienta?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Aby stworzyć wysokiej jakości zespół do obsługi klienta rozpocząć należy od rekrutacji pracowników, którzy będą odpowiedzialni za bezpośredni kontakt z klientem. To właśnie ludzie tworzący zespół obsługi klienta mają bezpośredni wpływ na efekty pracy oraz na zadowolenie klientów. Tym samym bardzo duże znaczenie ma to, aby z rekrutowani pracownicy charakteryzowali się wysoką kulturą osobistą, komunikatywnością, a także elastycznością w prowadzeniu rozmowy oraz wysoką odpornością na stres w przypadku rozmowy z trudnym klientem. 

Kontakt z klientem

Bardzo często główne źródło kontaktu z klientem opiera się na kontakcie telefonicznym oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. Tym samym centrale telefoniczne są bardzo ważnym działem funkcjonującym w bardzo wielu firmach. Obsługa telefoniczna klienta wymaga ponadto od pracowników nienagannej dykcji, aby treść komunikatu była w pełni zrozumiana przez klientów. Co więcej pracownik obsługi działu klienta reprezentuje całą firmę, przez co jego rozmowy powinny być prowadzone zgodnie z obowiązującymi normami. Warto wypracować je jak najwcześniej. W ten sposób praca w dziale obsługi klienta będzie znacznie bardziej efektywna i prostsza w kontrolowaniu. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Nauka poprzez zabawę – Jak zachęcić dziecko do nauki?
Nauka poprzez zabawę – Jak zachęcić dziecko do nauki?
Dzieci mają w sobie bardzo dużo energii i często nie chcą siedzieć przed książkami, żeby się uczyć. Rodzice często zastanawiają […]
Pierścionki – ich rodzaje, kształty i kolory do wyboru
Pierścionki – ich rodzaje, kształty i kolory do wyboru
Biżuteria to jeden z ulubionych odsłon kobiecości – nie ma chyba na świecie kobiety, która nie przepadałaby za błyskotkami. Świetnie […]
Przydatne gadżety antystresowe
Przydatne gadżety antystresowe
Stres stanowi nieodłączny element życia każdego człowieka. Zmagamy się z nim zarówno jeśli chodzi o sferę prywatną, jak i zawodową. […]
Ostatnie wpisy