Polecamy

Jak stworzyć dział obsługi klienta?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Aby stworzyć wysokiej jakości zespół do obsługi klienta rozpocząć należy od rekrutacji pracowników, którzy będą odpowiedzialni za bezpośredni kontakt z klientem. To właśnie ludzie tworzący zespół obsługi klienta mają bezpośredni wpływ na efekty pracy oraz na zadowolenie klientów. Tym samym bardzo duże znaczenie ma to, aby z rekrutowani pracownicy charakteryzowali się wysoką kulturą osobistą, komunikatywnością, a także elastycznością w prowadzeniu rozmowy oraz wysoką odpornością na stres w przypadku rozmowy z trudnym klientem. 

Kontakt z klientem

Bardzo często główne źródło kontaktu z klientem opiera się na kontakcie telefonicznym oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. Tym samym centrale telefoniczne są bardzo ważnym działem funkcjonującym w bardzo wielu firmach. Obsługa telefoniczna klienta wymaga ponadto od pracowników nienagannej dykcji, aby treść komunikatu była w pełni zrozumiana przez klientów. Co więcej pracownik obsługi działu klienta reprezentuje całą firmę, przez co jego rozmowy powinny być prowadzone zgodnie z obowiązującymi normami. Warto wypracować je jak najwcześniej. W ten sposób praca w dziale obsługi klienta będzie znacznie bardziej efektywna i prostsza w kontrolowaniu. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jakie wyposażenie należy nabyć do nowo powstałego warsztatu samochodowego?
Jakie wyposażenie należy nabyć do nowo powstałego warsztatu samochodowego?
Kiedyś przemieszczanie się na dalekie odległości stanowiło duży problem, ale obecnie jest bardzo łatwe, ponieważ niemal każdy posiada samochód. Stały […]
Podstawowe sprzęty w jakie powinno być zaopatrzone każde laboratorium
Podstawowe sprzęty w jakie powinno być zaopatrzone każde laboratorium
Każde szanujące się laboratorium powinno być zaopatrzone w najwyższej jakości sprzęty, aby diagnostyka i badania mogły być przeprowadzone zarówno sprawnie, […]
Kiedy należy wymienić tłumik w samochodzie?
Kiedy należy wymienić tłumik w samochodzie?
Jednym z komponentów odgrywających istotną rolę w samochodzie osobowym jest tłumik. Odpowiada on bowiem bezpośrednio za ograniczanie poziomu hałasu wydobywającego […]
Ostatnie wpisy