Polecamy

Jak stworzyć dział obsługi klienta?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Aby stworzyć wysokiej jakości zespół do obsługi klienta rozpocząć należy od rekrutacji pracowników, którzy będą odpowiedzialni za bezpośredni kontakt z klientem. To właśnie ludzie tworzący zespół obsługi klienta mają bezpośredni wpływ na efekty pracy oraz na zadowolenie klientów. Tym samym bardzo duże znaczenie ma to, aby z rekrutowani pracownicy charakteryzowali się wysoką kulturą osobistą, komunikatywnością, a także elastycznością w prowadzeniu rozmowy oraz wysoką odpornością na stres w przypadku rozmowy z trudnym klientem. 

Kontakt z klientem

Bardzo często główne źródło kontaktu z klientem opiera się na kontakcie telefonicznym oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. Tym samym centrale telefoniczne są bardzo ważnym działem funkcjonującym w bardzo wielu firmach. Obsługa telefoniczna klienta wymaga ponadto od pracowników nienagannej dykcji, aby treść komunikatu była w pełni zrozumiana przez klientów. Co więcej pracownik obsługi działu klienta reprezentuje całą firmę, przez co jego rozmowy powinny być prowadzone zgodnie z obowiązującymi normami. Warto wypracować je jak najwcześniej. W ten sposób praca w dziale obsługi klienta będzie znacznie bardziej efektywna i prostsza w kontrolowaniu. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Zastosowanie parafiny
Zastosowanie parafiny
Parafina to specjalna mieszanka alkanów, które zawierają nawet do 48 atomów węgla w pojedynczej cząsteczce. Pozyskuje się ją najczęściej z […]
Zakup mebli w wyprzedaży – okazja czy przepłacenie?
Zakup mebli w wyprzedaży – okazja czy przepłacenie?
Wyposażenie swojego domu lub mieszkania to długi proces, który wymaga stworzenia stosownych planów, zaopatrzenia się w niezbędne produkty i zainwestowania […]
Zasady bezpieczeństwa w pracy z wózkiem widłowym
Zasady bezpieczeństwa w pracy z wózkiem widłowym
Praca z wózkiem widłowym wymaga pewnych zasad. Prowadzenie wózka widłowego wiąże się z nabyciem umiejętności, wiedzy, refleksem oraz kompetencjami. Podczas […]
Ostatnie wpisy