Polecamy

Jak stworzyć dział obsługi klienta?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Aby stworzyć wysokiej jakości zespół do obsługi klienta rozpocząć należy od rekrutacji pracowników, którzy będą odpowiedzialni za bezpośredni kontakt z klientem. To właśnie ludzie tworzący zespół obsługi klienta mają bezpośredni wpływ na efekty pracy oraz na zadowolenie klientów. Tym samym bardzo duże znaczenie ma to, aby z rekrutowani pracownicy charakteryzowali się wysoką kulturą osobistą, komunikatywnością, a także elastycznością w prowadzeniu rozmowy oraz wysoką odpornością na stres w przypadku rozmowy z trudnym klientem. 

Kontakt z klientem

Bardzo często główne źródło kontaktu z klientem opiera się na kontakcie telefonicznym oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. Tym samym centrale telefoniczne są bardzo ważnym działem funkcjonującym w bardzo wielu firmach. Obsługa telefoniczna klienta wymaga ponadto od pracowników nienagannej dykcji, aby treść komunikatu była w pełni zrozumiana przez klientów. Co więcej pracownik obsługi działu klienta reprezentuje całą firmę, przez co jego rozmowy powinny być prowadzone zgodnie z obowiązującymi normami. Warto wypracować je jak najwcześniej. W ten sposób praca w dziale obsługi klienta będzie znacznie bardziej efektywna i prostsza w kontrolowaniu. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wyglądają spływy kajakowe?
Jak wyglądają spływy kajakowe?
Siedząc biurze i marząc o urlopie często uciekamy myślami do lasów, a w wyobraźni słyszymy kojący szum wody. Jeśli mamy […]
Co zrobić gdy zepsuje nam się pilot do bramy?
Co zrobić gdy zepsuje nam się pilot do bramy?
Automatyczna brama wjazdowa to już niemal standard na większości posesji. Rzadko jednak zastanawiamy się co zrobić, kiedy pilot do niej […]
Lato w ogrodzie – jakie atrakcje się przydadzą?
Lato w ogrodzie – jakie atrakcje się przydadzą?
Wraz z nastaniem lata przychodzi też czas na spędzanie wolnych chwil na świeżym powietrzu. Doskonałym miejscem do relaksu jest zwłaszcza […]
Ostatnie wpisy