Galeria handlowa, lotnisko, dworzec – te miejsca nie mogą się obyć bez multimedialnych informatorów. W tej chwili mają one nieograniczone zastosowanie – mogą być obecne wszędzie tam, gdzie potrzebne jest przekazanie informacji. Z tego względu coraz częściej pojawiają się w urzędach administracji publicznej, bibliotekach, hotelach czy punktach informacyjnych. Co ważne mogą funkcjonować zarówno w przestrzeni zamkniętej jak i otwartej – możemy je także napotkać w formie np. biletomatów.
Szybki dostęp do informacji to podstawowa funkcja multimedialnych stanowisk. Mogą one z powodzeniem być nośnikiem reklamy, która skutecznie przykuje uwagę potencjalnego klienta. Zmieniający się obraz to coś, co oko ludzkie szybciej dostrzeże w porównaniu do tradycyjnego przekazu reklamowego. Wygląd, wielkość a nawet kolor infokiosku – to wszystko może być uzależnione od potrzeb klienta i może stanowić integralną część reklamy.
Ekran LCD który powstaje w miejscach otwartych musi być odporny na zabrudzenia, zalanie wodą, zajście kurzem, mróz i inne niekorzystne warunki. Ważne też aby w zimie użytkownik mógł obsługiwać go przez rękawiczki. W miejscach przemysłowych ekrany muszą dodatkowo być zabezpieczone przed zalaniem olejami, rozpuszczalnikami czy innymi substancjami chemicznymi. Aby zamówić infokiosk wystarczy skontaktować się z jedną z wyspecjalizowanych firm, można więcej poczytać o nich na stronie https://tdcpolska.pl/infokioski. Fachowe doradztwo i sprawna obsługa sprawiają, że ten przedstawiciel na rynku cieszy się bardzo dobrymi opiniami.
Coraz większa popularność kas, w których możemy sami kupić produkty – bez obsługi kasjera sprawia że ekrany LCD zaczęły się pojawiać w drogeriach i supermarketach. Jest to rozwiązanie, które wybiera coraz więcej osób – obsługa klienta jest szybsza i dużo sprawniejsza. Klient sam może skanować produkty, a następnie za nie płacić. Obsługa urządzenia jest banalnie prosta, więc nie powinien mieć z tym problemu nawet zupełny laik.